Elektronická evidence tržeb, EET

q

[vc_row row_type=”row” use_row_as_full_screen_section=”no” type=”full_width” angled_section=”no” text_align=”left” background_image_as_pattern=”without_pattern” css_animation=””][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

Elektronická evidence tržeb, dále jen EET se zavádí v České republice od 1.12. 2016.  V rámci úlev  pro podnikatele s výskytem koronaviru COVID byl schválen odklad EET – do roku 2023 není třeba vést EET.

[/vc_column_text][vc_separator type=”normal” color=”#f58800″ up=”10″ down=”10″][vc_column_text]

Koho a od kdy se elektronická evidence tržeb ( EET ) týká ?

  • od 1. prosince 2016 – Ubytovací a stravovací služby
  • od 1. března 2017 – Maloobchod a velkoobchod
  • od 1. ledna 2023 – Ostatní činnosti, vybraná řemesla a výrobní činnosti

[/vc_column_text][vc_separator type=”normal” color=”#f58800″ up=”10″ down=”10″][vc_column_text]

Jak vlastně budou probíhat platby ?

uskutečnění-li platbu obchodník, odešle datovou zprávu prostřednictvím internetového připojení na server Finanční správy. Na tomto serveru se uloží  informace a bude vygenerován unikátní kód, který se zašle zpět obchodníkovi. Obchodník  vytiskne a předá účtenku zákazníkovi.

[/vc_column_text][vc_separator type=”normal” color=”#f58800″ up=”10″ down=”10″][vc_column_text]

Jak lze zažádat o autentizační údaje k elektronické evidenci tržeb  ?

Autentizační údaje k EET přiděluje FÚ od 1.9.2016 (bez nich nelze evidenci vést). O autentizační údaje musí podnikatel zažádat a má dvě možnosti:

  • Elektronicky prostřednictvím Daňového portálu s využitím přihlašovacích údajů do datové schránky
  • Osobně (ústně do protokolu) na kterémkoliv územním pracovišti finančního úřadu

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”15357″ img_size=”full” qode_css_animation=””][vc_empty_space height=”15″][vc_column_text]

Infolinka k EET

  • Finanční správa zřídila infolinku 225 092 392 v pracovních dnech od 9 do 17 hod., kde s můžete údajně obrátit na proškolené zaměstnance.

[/vc_column_text][vc_separator type=”normal” color=”#f58800″][vc_column_text]

Účtenková loterie

Stát se snaží podpořit fungování elektronických tržeb a motivovat občany  tzv. účtenkovou loterií, kdy kupující se může zúčastnit a přihlásit do účtenkové loterie od března 2017 o věcné nebo peněžní ceny. Nutno však říci, že Slovensku ani Chorvatsku (to jsou země, které se staly bohužel našimi vzory) účtenková loterie nepřinesla očekávané zvýšení příjmů do státní kasy  a výsledky jsou trystní. Čekejme tedy ze začátku velké a pompézní losování, které bude mít za úkol naučit občany za cokoliv brát a sbírat účtenku. A po pár letech jako u našich „vzorů“ po tomto systému neštěkne ani pes.  Přeji tedy hodně trpělivosti hlavně v restauracích, zúčastněným v loteriích hodně štěstí a státu plnou kasu.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]