Datová schránka v daňovém řízení

[vc_row row_type=”row” use_row_as_full_screen_section=”no” type=”full_width” angled_section=”no” text_align=”left” background_image_as_pattern=”without_pattern” css_animation=””][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

Datová schránka je určena pro komunikaci mezi veřejnou správou a daňovým subjektem. Jejím prostřednictvím se (z pohledu daňového subjektu) doručují například výzvy, platební výměry orgánů veřejné správy a odesílají např. daňové přiznání DPH, DPPO, kontrolní hlášení, souhrnné hlášení atd.  Naše kancelář elektronicky komunikuje v  daňovém řízení u firem, které mají zřízenou datovou schránku.

[/vc_column_text][vc_separator type=”normal” color=”#f58800″][vc_column_text]

Kdo zřizuje datové schránky ?

  • Datové schránky zřizuje a spravuje Ministerstvo vnitra České republiky. Když si zřídíte novou společnost s ručením omezeným a budete zapsaní jako právnická osoba do Obchodního rejstříku, automaticky Vám bude zřízena datová schránka, jejíž údaje Vám budou doručeny Českou poštou. Obálka bude obsahovat přihlašovací údaje ID a heslo.

[/vc_column_text][vc_separator type=”normal” color=”#f58800″][vc_column_text]

Co dělat v případě, když přihlašovací údaje ztratíte nebo zapomenete ?

  • Zajděte na veřejné kontaktní místo Czech POINT a v případě první ztráty, opomenutí údajů Vám dají nové přihlašovací údaje. Další ztráta nebo opomenutí je již zpoplatněna.

[/vc_column_text][vc_separator type=”normal” color=”#f58800″][vc_column_text]

Pro koho je datová schránka povinná,  kdo ji musí využívat a pro koho nepovinná ?

  • pro právnické osoby povinná. Veškeré podání týkající se daňové sféry musí probíhat přes datovou schránku
  • pro fyzické osoby nepovinná. Mohou ji využívat dobrovolně.

[/vc_column_text][vc_separator type=”normal” color=”#f58800″][vc_column_text]

Kde si mohu datovou schránku zřídit ?

  • Datovou schránku zřizuje Ministerstvo vnitra. Vyplněnou žádost můžete donést osobně na podatelnu nebo zaslat poštou. Zde je zapotřebí úředně ověřený podpis žadatele.  Žádost o zřízení také můžete na kontaktních místech veřejné správy (Czech POINT) nejlépe u České pošty, budete potřebovat platný OP nebo jiný doklad totožnosti.  můžete zaslat elektronickou žádost obsahující kvalifikovaný elektronický podpis emailem na adresu posta@mvcr.cz.  Datovou schránku si můžete zřídit také na hlavní stránce pro datové schránky datoveschranky.info.

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”15362″ img_size=”full” qode_css_animation=””][vc_empty_space height=”15px”][vc_column_text]

Jak se přihlásím do datové schránky ?

[/vc_column_text][vc_separator type=”normal” color=”#f58800″][vc_column_text]Jaké jsou právní účinky datové schránky při doručování písemností ?

  • Datová zpráva odeslaná prostřednictvím datové schránky je garantovaně doručená adresátovi.
  • Na datovou zprávu se vztahují fikce doručení, tedy že po 10 dnech je zpráva považována za doručenou
  • Úkon učiněný prostřednictvím datové schránky má stejné právní účinky jako úkon učiněný písemně a podepsaný.
  • Datovou zprávu je možné zaslat do vlastních rukou.

[/vc_column_text][vc_separator type=”normal” color=”#f58800″][vc_column_text]

Jak dlouho budou zprávy uloženy v datové schránce ?

  • Datová schránka není dlouhodobým úložištěm. Obsah datových zpráv je přístupný 90 dní. Po této lhůtě jsou zprávy smazány.

[/vc_column_text][vc_separator type=”normal” color=”#f58800″][vc_column_text]

Jak mohu doručovat dokumenty?

  • Pomocí datové schránky můžete posílat a přijímat úřední dokumenty v elektronické podobě. Do přílohy můžete vkládat dokumenty ve formátu pdf., doc., xml. atd. Tento způsob komunikace vynahrazuje klasický způsob doručování příloh v listinné podobě.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]